În ceea ce priveşte producătorii, cei zece mari au scăzut pe linie, de la 1%, cazul Volkswagen, la 18,2% Renault.
Datele furnizate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile
(ACEA) indică starea sumbră a pieţei auto, care afectează grav afacerile
producătorilor şi, cel mai probabil, va provoca o consolidare a pieţei,
companiile de profil încercând să-şi unească parte din afaceri pentru a
suporta mai uşor criza, precum e cazul semiuniunii PSA-GM, se cumpără
între ei, cum s-a întâmplat VW şi Porsche sau renunţă la unele branduri
aşa cum a făcut Ford în prima parte a crizei, când a vândut Aston
Martin, Land Rover, Volvo, Jaguar şi cea mai mare parte a deţinerii
Mazda.Pe pieţe, Marea Britanie a devenit a doua din UE, cu 1,77 milioane de maşini înmatriculate în zece luni, după Germania care a scăzut cu 1,6% şi a înmatriculat 2,6 milioane de unităţi. Franţa a pierdut locul doi, cu o scădere de 13,3%, la 1,6 milioane de automobile. Şi mai mult a scăzut Italia, cu 19,7%, la 1,2 milioane de maşini.
Între primii zece mari producători, cel mai mult a scăzut Renault, cu 18,2% (Dacia doar cu 3,1%) şi Fiat cu 16,3%. Pe scădere, la zece luni, apare şi VW, dar cu doar 1%. Oricum, în condiţiile restrângerii pieţei VW a ajuns la o cotă de piaţă de 24,7% în Europa, de la 23,2% în primele zece luni ale anului trecut.
Top zece producători la zece luni Volkswagen – 2,4 milioane înmatriculări, cotă de piaţă de 24,7%
PSA – 1,2 milioane înmatriculări, cotă de piaţă 12%
Renault – 875.000 înmatriculări, cotă de piaţă 8,5%
GM – 847.700 înmatriculări, cotă de piaţă 8,2%
Ford – 787.000 înmatriculări, cotă de piaţă 7,6%
Fiat – 672.000 înmatriculări, cotă de piaţă 6,5%
BMW – 640.000 înmatriculări, cotă de piaţă 6,2%
Daimler – 532.900 înmatriculări, cotă de piaţă 5,2%
Toyota – 433.800 înmatriculări, cotă de piaţă 4,2%
Nissan - 360.600 înmatriculări, cotă de piaţă 3,5%.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu